مجله جراحی زیبایی و چاقی زنان زیبا

وبلاگی برای دوستداران لاغری و زیبایی

مجله جراحی زیبایی و چاقی زنان زیبا

وبلاگی برای دوستداران لاغری و زیبایی

اگر دچار خارش بعد از عمل ماموپلاستی شدم، چکار کنم؟

خارش بعد از جراحی بزرگ کردن سینه شایع است. این احساس اغلب با آزاد شدن هیستامین در طول فرآیند بهبودی و همچنین بازگشت احساس عصبی به ناحیه تحت درمان همراه است. شما باید علائم خود را با پزشک خود در میان بگذارید و فقط از آنتی هیستامین ها برای درمان استفاده نکنید. مهم است که مطمئن شوید که خارش ناشی از یک واکنش آلرژیک نیست زیرا همان رشته های عصبی حامل احساس درد و خارش هستند.
یکی از شایع ترین و همچنین ناراحت کننده ترین عوارض جراحی زیبایی خارش است. با بهبودی پوست اطراف برش، بیماران اغلب دچار سوزش یا خارش می شوند. این کاملا طبیعی است. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا خارش پس از جراحی پروتز سینه یا ماموپلاستی را کاهش دهید و بهبودی را آسان‌تر کنید.
7 اقدام مهم در هنگام خارش بعد از ماموپلاستی
بعد از خارش بعد از عمل مامو می توانید کارهای زیر را انجام دهید:1- محل خارش را خراش ندهید:
این احتمالاً مهمترین چیزی است که باید در نظر داشت. اگر برش را خراش دهید، خطر عفونت، بخیه‌های شکسته و احتمالاً زخم‌های بیشتر با بهبودی برش وجود دارد. لمس و ماساژ آرام نواحی اطراف برش می تواند احساس خارش را کاهش دهد، اما خود برش را لمس نکنید.
2- آنتی هیستامین های خوراکی مصرف کنید:در طول فرآیند بهبودی طبیعی، بدن مقدار زیادی هیستامین تولید می کند. در بسیاری از موارد، آنتی هیستامین های خوراکی بدون نسخه مانند Zyrtec یا Benedyryl می توانند با کاهش اثرات هیستامین به تسکین خارش کمک کنند. البته باید به پزشک خود اطلاع دهید و دارویی را که نمی توانید با نظر پزشک بخرید مصرف کنید.

3. تسکین ناحیه خارش:کمپرس سرد نیز می تواند خارش را کاهش دهد. سعی کنید از یک کیسه یخ روی باند برش استفاده کنید. از فشرده سازی مستقیم بانداژ استفاده نکنید. نه تنها می تواند بانداژ را خیس کند (که می تواند به برش آسیب برساند)، بلکه فشار روی برش می تواند باعث شکافتن آن شود.
4- از کرم های ضد خارش خودداری کنید:تا زمانی که برش ها کاملا بسته نشده اند از کرم های ضد خارش استفاده نکنید، زیرا ممکن است کرم وارد زخم باز شده و باعث عفونت شود. تا آن زمان فقط از صابون آنتی باکتریال استفاده کنید. مجدداً قبل از استفاده از هرگونه کرم ضد خارش با پزشک خود مشورت کنید.
5- بدن را هیدراته نگه دارید:نوشیدن آب زیاد به هیدراته شدن کل بدن از درون کمک می کند. هیدراته ماندن به کاهش خشکی پوست کمک می کند، که اغلب علت پوسته ریزی بیش از حد و خارش بعد از جراحی است.

6- از مصرف الکل بپرهیزید:الکل یک عامل التهابی است، بنابراین می تواند تورم و خارش را افزایش دهد. در چند هفته اول پس از جراحی، بهتر است از الکل خودداری کنید تا زمانی که بیشتر تورم بعد از عمل فروکش کند.
7- واکنش های آلرژیک احتمالی را بررسی کنیداولین کاری که باید انجام دهید این است که اگر بعد از جراحی احساس خارش شدید کردید، بررسی کنید که خارش ناشی از واکنش آلرژیک به داروها، گیاهان، لباس ها، نوارها و سایر مواردی که بعد از جراحی استفاده می کنید نباشد. در این صورت باید از آنها دوری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد